چگونه سبزی بشوییم
تاريخ : برچسب:, | | نويسنده : aghamohammad

چگونه سبزی بشوییم

شستن سبزی هم نیاز به آموزش دارد. باید نکاتی را برای شستن سبزی رعایت کرد تا در انتها سبزی هایمان خوب تمیز شده باشند و در عین حال سالم و تازه بمانند. حساسیت در مورد سبزی خوردن بیشتر است چون بقیه سبزی ها را مدت زیادی به صورت خام و درسته نگه نمی داریم و بعد از خرد کردن، خام یا سرخ کرده در فریزر نگهداری می کنیم. در این چگونه برایتان گفته ایم چطور سبزی ها را بشویید تا کاملا تمیز شوند و به علاوه سبزی خوردنتان تازه و سالم بماند.

چگونه

۱

برای شستن هر نوع سبزی ابتدا به حجم سبزی ای که می خواهید بشویید دقت کنید و ظرف مناسب انتخاب کنید. شستن مقدار زیادی سبزی در ظرفی کوچک باعث می شود سبزی هایتان تمیز نشوند و نیز آسیب ببینند.

۲

هیچ وقت سبزی ها را از ابتدای پاک کردن در آب نگه ندارید. اول تمام سبزی ها را پاک کنید و بعد در آب بریزید.

۳

اول باید سبزی ها را در ظرف آبی که مایع ظرفشویی در آن حل کرده اید قرار دهید. برای ۱۰ لیتر آب حداکثر ۳ قطره مایع ظرفشویی کافی است.

۴

بعد از ۳ تا ۵ دقیقه باید سبزی ها را از آب خارج کنید. بیش از این مدت سبزی را در آب که مایع ظرفشویی دارد نگه ندارید چون مایع ظرفشویی جذب سبزی ها می شود.

۵

برای خارج کردن سبزی ها از آب دقت کنید باید سبزی ها را از روی آب جمع کنید و هرگز ظرف حاوی آب و سبزی را در سبد واژگون نکنید؛ زیرا تخم های انگل و گِل و لایی که به کمک مایع ظرفشویی به راحتی از سبزی جدا شده و در ته ظرف ته نشین شده اند دوباره به سبزی ها برمی گردانید.

۶

بعد از خارج کردن سبزی ها از آب، آب ظرف را خالی کنید و ظرف را تمیز بشویید.

۷

دوباره ظرف را از آب پر کنید، مقداری نمک یا سرکه به آب اضافه کنید و سبزی ها را داخل آن قرار دهید. بعد از ۱۰ دقیقه سبزی ها را از آب خارج کنید و زیر آب روان شستشو داده و در سبد تمیزی قرار دهید تا آب سبزی ها برود.
اگر ابتدا سبزی را داخل ظرف ریختید حواستان باشد آب را با فشار روی سبزی ها باز نکنید تا سبزی ها آسیب نبینند.

۸

در فصول گرم سال که احتمال بروز انواع بیماری با مصرف سبزیجات آلوده زیاد می شود می توانید از پرکلرین یا مواد ضدعفونی کننده دیگر استفاده کنید.
توجه کنید استفاده از این مواد باعث می شود سبزی ها زودتر پژمرده شوند بنابراین در فصول گرم، سبزی خوردن را در حجم کم تهیه و به مصرف برسانید.

.

نکات و هشدارها

بهترین محلول ضدعفونی کننده طبیعی برای سبزیجات، سرکه به همراه نمک دریایی است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • عکس
  • ريش